UPC le-a pregatit clientilor o mare surpriza

Unul din cei doi mari operatori de cablu TV din Iasi le-a pregatit o imensa surpriza clientilor. O buna parte din abonatii UPC din oras s-au trezit peste noapte cu circa 25% mai putine posturi TV in grila, in conditiile in care pretul abonamentului a ramas acelasi.
Printre posturile oprite sint multe din cele preferate de clienti: majoritatea din pachetul Discovery, Life&Travel, History, Romantica etc. u clientii au fost anuntati de firma ca pot beneficia de posturile de care au fost privati daca trec la sistemul digital. Acesta costa insa 40 lei noi, fata de 26 lei cel actual.

Abonatii UPC au luat cu asalt casieriile unitatii din centrul orasului. Nu insa cu banii pentru facturi, ci cu reclamatii. Dupa cum au precizat, iesenii care au contract cu furnizorul mentionat sint nemultumiti de faptul ca numarul de programe TV pe care acestia le pot viziona in prezent prin intermediul sistemului analogic a scazut cu aproximativ un sfert. Aceasta in conditiile in care valoarea abonamentului a ramas neschimbata.

Printr-o decizie luata la finele anului trecut, posesorii de cablu TV de la UPC au fost anuntati de conducerea companiei ca trebuie sa migreze, cu timpul, spre sistemul digital de transmisie. Numai ca trecerea s-a facut in fapt, potrivit abonatilor, mai mult fortat.

“Platesc acelasi abonament de 26 de lei, dar am mai putin cu 10 sau 12 posturi. De ce le-au scos? Ca sa ma oblige sa trec la varianta care vor ei, aia mai scumpa. Nu mi se pare corect acest lucru. Le-am spus ca vreau sa am acelasi numar de posturi in continuare, dar mi-au raspuns ca trebuie sa imi iau nu stiu ce aparat digital. Sint niste hoti. Nu le este deloc rusine ca nu respecta un contract incheiat”, a spus cu glas rastit Marian Costescu, un locuitor din zona strazii Armeana.

“Sa imi puneti Romantica inapoi”

Aceleasi necazuri a venit sa le reclame la ghiseul de pe bulevardul Independentei al firmei si ieseanca Marina Popoaia. Pensionara s-a aratat indignata de faptul ca a ramas sa se uite doar la aproximativ 30 de posturi TV, cel preferat fiind scos acum din grila de programe. “Nu vreau sa ma duc acasa. Sint vaduva, sint in virsta si vreau sa imi puneti Romantica inapoi”, a replicat femeia atunci cind casierita a indemnat-o sa astepte acasa vizita instalatorilor UPC.

In cele din urma, femeia a cedat: a fost de acord sa treaca la sistemul digital de televiziune, care presupune instalarea unui receptor in casa, la un singur televizor. Dar acest lucru o va costa suplimentar, in fiecare luna cel putin 14 lei. “Eu sint batrina. Cine ma ajuta sa pun aparatul?” a intrebat insa femeia.

Raspunsul casieritei a venit prompt. “Echipa noastra se deplaseaza la domiciliu. Insa contra sumei de 10 lei. Daca nu vreti sa platiti, puteti sa consultati cele doua manuale pe care vi le dam”, a mentionat functionara de la ghiseul din mijlocul unitatii.

Nedumeriri legate de modalitatea de functionare au avut insa mai multe persoane prezente vineri la UPC si care au optat pentru sistemul digital si au luat in custodie un receptor pentru televizor.

Ce spun reprezentantii UPC?

Reporterii “Ziarului de Iasi” au solicitat functionarelor de la ghiseu relatii referitoare la modul de achizitionare a aparatelor, insa s-au lovit de refuzul categoric al acestora. „Pentru orice relatii sunati la numarul acesta de telefon. Eu n-am timp acum”, ne-a expediat angajata de la biroul din mijloc de la sediul UPC de pe Independentei, intinzindu-ne o carte de vizita peste masa.

Dupa cum sustin oficialii UPC, pretul noilor abonamente digitale pleaca de la cel putin 40 de lei pe luna. Anterior, cel mai ieftin abonament costa doar 26 de lei. “Din cite stiu eu, s-a renuntat doar la programele din pachetul extrabasic, adica vreo 10-12 la numar. In situatia aceasta sint circa 200-300 de persoane, pe care le-am anuntat ca nu mai sintem capabili sa transmitem acest serviciu. Daca nu vor sa treaca la sistemul digital, pot sta pe cel analogic foarte multa vreme”, a specificat Cristian Diaconu, director regional de operatiuni in cadrul UPC.

Numarul de abonati afectati oferit de responsabilul UPC pare curios de mic, in conditiile in care “Ziarul de Iasi” are reclamatii de la ieseni afectati din toate cartierele orasului. Tot potrivit responsabilului UPC, receptoarele sint date abonatilor in custodie, instalarea lor fiind contracost (10 lei) sau gratuit, in functie de caz.

“Primul setobox este gratuit, dar ramine al nostru, iar cel de-al doilea, pentru cine vrea (cine are mai mult de un televizor in casa, n.r.), costa lunar 15 lei. Receptorul functioneaza doar pe un singur televizor, iar cei care au mai multe pot folosi pentru restul si sistemul analogic anterior”, a explicat Diaconu.

In aceste conditii insa, abonatii pot viziona numarul maxim de canale TV din abonament doar pe televizorul cu receptor, pentru restul din casa raminind un numar de canale redus cu 25%.

Protectia Consumatorului a intrat pe fir

Modalitatea in care UPC a ales sa faca trecerea la sistemul digital de televiziune i-a pus in alerta si pe inspectorii de la Protectia Consumatorului.

Dupa cum sustine conducerea institutiei iesene de control, limitarea numarului de posturi TV, in conditiile unui aceluiasi cost, poate atrage sanctiuni impotriva UPC. “Voi dispune imediat control. Mi se pare ca nu este in regula ceea ce se intimpla. Nu ma pot pronunta insa foarte exact pina nu se fac verificari”, a punctat inspectorul-sef Valerian Salavastru, de la Inspectoratul Regional pentru Protectia Consumatorului Iasi.

Conform sursei citate, abaterea poate fi incadrata in doua acte normative diferite, amenzile variind de la 2.000 pina la 30.000 lei. “Poate fi vorba atit de legea privind practicile comerciale incorecte, cit si de cea privind protectia consumatorilor prin nerespectarea clauzelor contractuale”, a sintetizat Marian Grigoras, juristul IRPC.

Potrivit oficialilor institutiei, in ultima jumatate de an au fost inregistrate peste 50 de reclamatii la adresa UPC.

5 comments

  1. Este bataie de joc !!!Cablul de tv upc ,nu functioneaza aproape de loc,la SINCRAIENI-CIUC,JUD. HARGHITA. O saptamana,daca functioneaza una sigur nu.Prost este si calitatea imaginii la tvr1.Pentru asemenea servicii,nu are rost sa platim.Trebuie sa ne mutam la alte servicii,daca nu rezolvati problema.Sa nu-mi raspundeti va rog cu sloganul,ca televizorul e defect.Cu stima si respect Elisabeta.

  2. m-am rugat de UPC o gramada sa rezilieze contractul si o dadeau de gard ca nu ca stai, pana la urma nu am mai platit pana nu l-au reziliat, am platit suma restanta ulterior si dupa ce au venit si m-au decablat mi-am infipt cablu la loc din urma lor iaca asa sa am cablu gratis traiasca familia lu UPC.

  3. Ma numesc Alexandru Patrut. Locuiesc in Timisoara intr-un apartament in chirie unde am instalat un abonament de cablu si internet de la UPC. Acest abonament a fost semnat la data de 05.10.2009 de catre logodnica mea, Radoi Mihaela. La semnarea contractului la adresa unde locuiesc exista deja un abonament doar de cablu pe numele Ruen Aurica, proprietarul apartamentului, dar la semnarea noului contract, cu o cerere a doamnei Ruen, toate drepturile au fost cedate dsoarei Radoi si astfel fostul contract s-a transformat in cel nou cu un abonament de internet in plus.
    Pe factura din decembrie a aparut o taxa suplimentara de 25 ron pentru materialele folosite la instalare, cablu, mufe, spliter, etc. Problema este ca exista deja cablu si mufa la momentul nstalarii, deoarece a fost un abonament de cablu tv inainte, dar totul a fost taiat, si s-au montat toate aceste echipamente, fara ca dsoara Radoi, care a semnat procesul verbal de instalare, sa fie instiintata de sumele ce vor fi platite. Deoarece am citit in contract ca e posibil sa platesc aceste taxe am sunat de mai multe ori la relatii cu clientii si am fost asigurat ca nu voi plati aceste taxe, ca se platesc doar la interventii ulterioare suplimentare. Mai mult decat atat in contract scrie ca orice taxe suplimetare, de instalare..etc, “vor aparea pe urmatoarea factura”, in cazul meu cea din noiembrie, ceea ce NU s-a intamplat. Raspunsul celor de la UPC a fost ca daca am semnat procesul verbal asta e, trebuie sa platesc.

  4. Oferta de senzatie de la UPC Romania pentru clientii ieseni: lipsa de respect, lipsa de informare si calitate slaba a serviciilor pe care le ofera. Calvarul prin care trec clientii furnizorului de servicii TV, Internet si telefonie se poate observa cu ochiul liber din multitudinea de plangeri aproape zilnice care se primesc la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Iasi. In momentul de fata, UPC conduce in topul plangerilor din partea iesenilor. “Intr-un top al plangerilor pe care le primim din partea consumatorilor ieseni, cele mai multe sunt legate de furnizorii de servicii TV, Internet si telefonie. Dintr-un total de aproximativ 500 de plangeri pe care le-am primit in ultimele trei luni de zile, mai bine de 10 la suta sunt la adresa acestor furnizori. UPC conduce in topul plangerilor pe care le primim. Cele mai multe sesizari sunt legate de modul de facturare, de lipsa informarii sau de cumulul facturilor la Internet, cablu si telefon. Au fost sesizari si la adresa celor de la Romtelecom, legate de ofertele pe care acestia le-au promovat, dar nu au fost intemeiate. Consumatorii nu au inteles prea bine despre ce era vorba”, a explicat directorul coordonator al CJPC Iasi, Ioan Tonel Cazacu. Inspectorii de la Protectia Consumatorului sustin ca o alta problema cu care clientii se confrunta este cea a deconectarii, desi platile s-au facut la timp. Pentru ca, de exemplu, iesenii au facut plata prin virament bancar, iar banii nu au ajuns in timp util la companie, desi factura s-a platit in timp util, clientii raman fara Internet, cablu sau telefon macar pentru 24 de ore.
    Lipsa de respect

    Pe langa faptul ca platesc sume frumusele pentru abonamentele pe care le au la firmele de cablu si Internet, iesenii se pot trezi ca sunt tratati inuman la ghiseele companiei. O parte din plangeri sunt legate exact de acest aspect. Iesenii se plang ca in momentul in care cer angajatilor lamuriri sau informatii suplimentare, nu sunt tratati corect. Desi sunt foarte greu de probat nemultumirile pe care le scot in evidenta iesenii, inspectorii de la Protectia Consumatorului incearca totusi sa probeze sesizarile facute de clientii companiei. “Am primit plangeri si in ceea ce priveste modul in care sunt tratati clientii la ghiseu. Acestea sunt foarte greu de verificat”, a completat Ioan Tonel Cazacu. In general, unul dintre inspectorii de la Protectia Consumatorului, fara a-si divulga adevarata identitate, se duce acolo unde a fost facuta sesizarea. Daca este tratat fara cea mai vaga urma de respect, compania va suferi repercusiunile. Pana in momentul de fata, in total, au fost aplicate amenzi lunar companiilor de cablu, Internet si telefonie. “Amenzi am aplicat aproape lunar. Pe loc valoarea amenzii este de circa 1.500 – 2 mii lei. Luna trecuta am avut o discutie cu reprezentantii unei companii carora le-am atras atentia ca pe primul loc trebuie pus consumatorul”, a declarat Cazacu. Reprezentantii UPC nu au oferit pana la inchiderea editiei nici un raspuns clar.
    Serviciile lasa de dorit

    Sursa [Buna Ziua Iasi] http://www.bzi.ro

  5. Va scriu din Cluj, in legatura cu televiziunea digitala UPC.
    UPC isi obliga clientii sa treaca la televiziunea digitala, scotand programele din grila. Nu cele mai vizionata, pentru ca daca ar scoate, de exemplu, OTV-ul sau Taraf-ul, probabil ca a doua zi ar fi linsati. Dar au scos AXN, majoritatea documentarelor si pe cele de muzica. Au scos chiar si TVR2 (oare ar putea scoate si TVR1?). Practic m-au trecut peste noapte de la abonamentul ExtraBasic la Basic cu posibilitatea de a-mi alege un abonament digital. Nu ma deranjeaza banii pe care trebuie sa-i dau in plus (6 roni parca), dar nu vreau trec la televiziunea digitala din mai multe motive. Nu vreau acel receiver de dimensiunile unui video pentru ca trebuie sa-mi rearanjez comoda pe care se afla televizorul si nu vad sensul acestui deranj. Nu-mi doresc nici manuirea televizorului cu 2 telecomezi, fara posibilitatea de a rearanja programele. Am povestit cu mai multi cunoscuti si toti s-au aratat deranjati de politica UPC.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


*