Reclamatie Carpatica Asigurari

Un iesean nu-si poate ridica masina de serviciu pentru ca o companie de asigurari refuza sa plateasca devizul de reparatii. Desi autoturismul marca Opel Astra este in garantie, reprezentantii SC Carpatica Asig SA au refuzat initial ca masina sa fie reparata la singurul dealer Opel din judetul Iasi. Inspectorii de daune sustin ca una dintre piese putea fi reparata si nu inlocuita, motiv pentru care nu vor achita intreaga suma pentru devizul de reparatii din cauza mofturilor clientilor

Companiile de asigurari reusesc sa-si faca mendrele si sa-si trimita clientii pe drumuri, refuzand sa plateasca despagubirile atunci cand este cazul. Mihai Gherasim nu-si poate ridica masina de serviciu dintr-un service auto pentru ca reprezentantii companiei de asigurari SC Carpatica Asig SA refuza sa plateasca devizul de reparatii. Dupa cum sustine barbatul, desi autoturismul marca Opel Astra este in garantie, reprezentantii firmei de asigurari au refuzat initial sa repare masina la SC Gold& Platin SRL. Devizul de reparatii intocmit de service era in valoare de aproximativ 8.000 lei, motiv pentru care reprezentantii companiei de asigurari Carpatica Asig au propus sa repare masina la un alte service, unde costurile de reparatii ar fi fost de 4.000 lei. “Masina este noua si are garantie. Mi se pare firesc sa-mi repar masina la singurul dealer autorizat. La Gold& Platin mi-au facut un deviz de reparatii de 8.000 lei. Cei de la Carpatica Asig mi-au spus ca daca nu duc masina la service-ul recomandat de ei nu imi platesc diferenta de manopera. Eu stau de o luna fara masina pentru ca firma de asigurari nu vrea sa plateasca reparatiile facute”, a declarat Mihai Gherasim. In replica, reprezentantii Carpatica Asig sustin ca au fost de acord ca reparatiile sa fie facute la Gold& Platin, dar nu pentru toate piesele avariate. “Noi am gasit un service unde devizul de reparatii ajungea la jumatate din suma, adica 4.000 lei. Clientul nu a fost de acord si a vrut sa-si repare masina la Gold& Platin. Noi am fost de acord, dar nu si pentru haion. Acesta putea fi reparat si nu inlocuit. Iar un haion nou costa 2.000 lei, in timp ce reparatia acestuia ar fi costat doar jumatate”, a precizat Ioan Lotis, inspector de daune in cadrul Carpatica Asig.

Mofturile clientilor
Chiar daca autoturismul este in garantie iar reprezentantii Gold & Platin SRL sustin ca orice reparatie facuta la un alt service este facuta pe raspunderea proprietarului, compania de asigurari sustine ca service-ul ales este agreat sa faca reparatii la o masina aflata in garantie. “Cei de la Gold& Platin mi-au spus ca haionul ar putea fi reparat, dar nu va fi la fel ca inainte. Mai mult, este posibil sa nu fie indreptat corespunzator”, a afirmat Mihai Gherasim. Inspectorul de daune de la compania de asigurari sustine insa ca alegerea barbatului de a inlocui aceasta piesa este doar un moft, pentru care Carpatica Asig nu-si asuma nici o responsabilitate. “Asta este ambitia omului. Am trimis adresa ca refuzam inlocuirea haionului. Solutia noastra este de reparatie, asa cum am trecut in procesul verbal. El a vrut inlocuirea haionului, ceea ce nu este posibil. Nu platim noi pentru acesta. Noi platim 58 de milioane (5.800 lei -n.r.). Sunt niste mofturi puse acolo. Daca ar fi fost greseala noastra am fi inteles. Noi i-am aratat procesul-verbal in care am aratat ca e pentru reparatie si nu pentru inlocuit”, a precizat inspectorul de daune. Mihai Gherasim sustine ca nu a fost informat de acest aspect. Mai mult, dupa cum afirma barbatul, reprezentantii companiei de asigurari nici nu au vrut sa se recomande in discutiile purtate prin telefon. Pentru ca nu poate ajunge la nici o concluzie si pentru ca asteapta de o luna sa-si ridice masina, Gherasim este decis sa faca o sesizare catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor si o reclamatie catre Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Iasi. De asemenea, barbatul vrea sa-l cheme in judecata pe Constantin Zaharia, proprietarul masinii care a provocat accidentul, care este asigurat la SC Carpatica Asig. “Voi face sesizare la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor si la Protectia Consumatorului. Il voi da in judecata pe proprietarul masinii care a provocat accidentul. Acesta va putea, ulterior, sa-si recupereze banii daca va chema in instanta firma de asigurari”, a declarat Mihai Gherasim.

7 comments

  1. Oameni buni, cei care aveti masini scumpe fara casco si va loveste masina un asigurat al Carpaticii, in caz ca aveti norocul sa va aprobe dosarul reparati-va masina la un service cu care au contract de colaborare, ca altfel o sa plangeti pe langa masina mult timp ducand-o in nush ce reprezentanta; alegeti un service mai bun si mai decent la pret pt ca acesta societate nu va va plati in veci factura la reprezentanta. Apropo de reprezentante acolo nu lucreaza decat mecanici nu si tinichigii, aia nu stiu decat sa inlocuiasca nu stiu sa indrepte tabla desi sunt nenumarate metode de a o indrepta fara sa o umple cu chit, si stiti dc pt ca ei castiga mai mult daca pun piesa noua (timp +bani respectiv ados de 100%).
    Daca ati lovi masina din vina dumneavoastra cati va-ti permite so reparati la reprezentanta? Nu ati cauta ceva mai ieftin?
    Asa ca fiti multumiti daca va aproba dosarul de dauna daca nu la tribunal cu ei!!!!!

  2. Subsemnatul Bunea Dorin domiciliat in orasul Aiud jud. Alba str. Ax.Sever bl.37 sc. A ap.8 etaj 1
    b.i.Ax nr. 124127….prin prezenta depun urmatoarea reclamatie……inpotriva societatii S.C.CARPATICA ASIG SA
    cu urmatoarele precizari si explicind mai jos motivele reclamatiei….
    In data de 25.08.210 mam deplasat la Bucuresti, intimplarea nefericita a fost ca la o intersectie a intrat in autoturismul proprietatea
    personala cu nr: de imatriculare AB 04 XCO condus de fiul meu Bunea Andrei care se afla la volan,iar in partea dreapta ma aflam eu…,un alt autoturism condus de domnul Vinatorul Bogdan cu numarul de imatriculare B.53.ZBV..care mia…lovit bara din spate, distrugindu-mi partea stinga a bari spate….
    am conplectat constatarea amiamila cu datele toate corecte…plus asigurarea…celui care se facea vinovat de acident adica domnul Vinatoru Bogdan..POLITA ASIG.
    RCA HR01281422 EFECTUATA LA SC CARPATICA ASIG SA.
    care a recunoscut vinovatia nu a comentat nimic….si la intoarcere am fost la Alba..ca la noi la Aiud desi am solicitat pe domnul Toma Andrei
    inspector la sc….Carpatica a refuzat sa vina,…unde sa facut constatarea si a fost trimisa la Sibiu la aprobare…..
    In urma analizei….asa zisei aprobari ..am primit un raspuns ..adresa nr.3924/12.10.2010 emisa de suc Alba.cica DOSAR DE FRAUDA…si se respinga plata…motiv cica nu corespund avariile de pe masini…adica eu sint prost…nu stiu ce s-a intimplat…cea ce a declarat vinovatul..nu se ia in considerare….ceia ce am declarat eu nu se ia in consiserare…ceia ce a declarat fiul meu..la fel….acea constatare ..amiabila nu e valabila…sa i-mi fac masina…daca vreau…va intreb si pe dumneavoastra..la ce sa ne mai facem asigurari daca aceste firme dumneavostra le permiteti sa gaseasca aceasta cicita legislativa sa nu ne despagubeasca si sa te trimita ani si ani prin tribunale..
    Mam informat ScCarpatica Asig.cam asta le e procedura…aici la Aiud sotia mea are o colega care are o situatie de aceias fel… pagubitul este Hategan Gabriel…e de un an prin tribunale…..a facut si el o plingere la aceasta comisie dar degeaba…

    SOLICIT COMISIEI DE A LUA MASURI INPOTRIVA SOCIETATII..SC CARPATICA ASIG SA ,DE A DESPAGUBI AVARIILE AUTOTURISMULUI PROPRIETETE PERSONALA…..AVIND IN VEDERE CA ACEASTA SOCIETATE..SE PARE CA ASA ESTE PROCEDURA EI…EU CRED CA NOI ROMINI CIHAR NU AVEM NEVOIE DE ASA CEVA..ACESTE SOCIETATI CARE NE TRAG TAPA TREBUE SA DISPARA.EU AM TRIMIS ACEASTA RECLAMATIE ..AM DISCUTAT CU PREFECTUL JUDETULUI ALBA…DOMNUL…BARDAN ..AM SUNAT SI LA PARLAMENTARI PE CARE II CUNOSC …SI O SA TRIMI SI LA GUVERN O PETITIE…DE ACEST GEN…

    ASTEPT REZOLVAREA SI RASPUNSUL LA ACEASTA RECLAMATIE..

    ACEASTA ESTE RECLAMATIA CARE AM TRIMISO COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR…

    DUMNEAVOSTRA VA SOLICIT RE-EXAMINAREA DOSARULUI..DREPT PE CARE IL AM
    CONFORM LEGII…SI DESPAGUBIREA DOUNELOR PRODUSE DE ACIDENT…

    SI ASTEP UN RASPUNS CIT MAI URGENT DEORECE AM DICUTAT CU PROTV…BUCURESTI SI VOI FACE O EMISIUNE CA SA NU MAI PATEASCA SI ALTI CA MINE….

  3. cea mai mare teapa, fratilor nu faceti asigurari carpatica, am fost implicat intr-un accident si carpatica a refuzat sa plateasca. csa nu face nimic, probabil au actiuni acolo.
    daca sunteti accidentat de un autoturism asigurat la carpatica nu aveti nici o sansa se recuperati prejudiciul.
    poate DNA – ul are puterea necesara sa intervina.

  4. Situaţie jenantă pentru un sucevean care se vede în imposibilitatea de a-şi folosi autovehiculul rămas în parcarea unui service după ce firma de asigurări care trebuie să achite valoarea reparaţiilor nu a făcut-o nici pînă astăzi, deşi lucrările au fost finalizate încă de acum o lună, de pe 26 ianuarie, scrie Monitorul de Suceava. În replică, reprezentanţii firmei de asigurări spun că nu se consideră vinovaţi, iar dacă proprietarul este nemulţumit îi recomandă să-şi caute dreptatea în instanţă.

    Calvarul lui Ovidiu Istrătoaie a început înainte de Crăciun, cînd a fost implicat într-un eveniment rutier soldat cu avarierea autovehiculului pe care-l conducea, un Audi 100. I s-a deschis dosar de daună, iar la indicaţia inspectorilor de la Carpatica Asigurări Suceava a dus maşina la reparaţii în service-ul Eurocars. “Spre finalul lucrărilor, cu ocazia unor reconstatări, reprezentantul service-ului a fost informat de către inspectorul de daune că maximul despăgubirii este de 2.500 de lei, tocmai rezerva de daună estimată cu ocazia constatării iniţiale. Cei de la service m-au anunţat că devizul de lucrări este mai mare şi ar trebui să achit o diferenţă de 412,3 lei. Pentru că nu mi se pare corect să plătesc daune în urma unui accident în care nu am avut nici o vină, am cerut explicaţii reprezentanţilor Sucursalei Suceava a Carpatica Asigurări SA”, a precizat Ovidiu Istrătoaie.

    Pentru că nu a primit nici un fel de răspuns de la societatea de asigurări, bărbatul a depus o plîngere la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului Suceava. Rezultatul: cuantumul despăgubirilor a scăzut de la 2.500 de lei la 1.150 de lei.

    Dumitru Cosovanu, reprezentantul service-ului care a efectuat lucrările de reparaţii, confirmă declaraţiile lui Ovidiu Istrătoaie. “Cînd a fost adusă maşina la reparaţii am primit o notă de constatare cu lucrările ce trebuie efectuate şi piesele care urmează a fi înlocuite. Ulterior, cu acordul celor de la societatea de asigurări, s-a suplimentat nota, iar spre finalul lucrărilor mi-au transmis că plafonul despăgubirilor este de 2.500 de lei. Din punctul meu de vedere, au schimbat regulile în timpul jocului”, a precizat Dumitru Cosovanu.

    Reprezentantul service-ului auto a precizat că deocamdată nu a primit nici un leu din partea celor de la Carpatica Asigurări, iar pînă cînd nu-şi va recupera întreaga sumă, maşina va rămîne în parcare.

    De cealaltă parte, reprezentanţii Carpatica Asigurări Suceava spun că nu au nici un fel de culpă în toate afacerea. Mai mult, Aurica Rezuş, directorul zonal al societăţii, a pretins că proprietarul nemulţumit este un tip cu probleme, care ar fi încercat să-şi repare şi alte defecţiuni ale autovehiculului cu banii din daună. “Ne-a reclamat şi la Protecţia Consumatorului, dar fără succes. Conform normelor în vigoare are dreptul la despăgubiri de 1.150 de lei, iar dacă este nemulţumit ne poate acţiona în instanţă şi acolo vom arăta că avem dreptate”, a declarat Aurica Rezuş.

  5. am un dosar de daune la carpatica de vreo 2 luni si jumate si nu vor sa-mi accepte plata..cel putin nu in intregime,ar mai lipsi vreo 5000ron..

  6. Reclamatiile şoferilor din Braşov care au maşinile blocate în service-uri din cauza plăţilor neefectuate de Carpatica Asigurări Braşov au primit ieri un răspuns de la reprezentanţii societăţii de asigurări. În urma numeroaselor sesizări făcute la sediul central al Carpatica Asigurări din Sibiu, conducerea companiei a venit miercuri după-amiază la Braşov. „A fost vorba despre o retehnologizare la nivel general, la Sibiu, în ceea ce priveşte centrul de daune şi stocare a datelor. În privinţa demisiilor de la Braşov, acestea au fost făcute din propria iniţiativă. Nici nu se pune problema de fraudă”, a declarat Mariana Flucuş, director general Carpatica Asigurări.
    Declaraţia acesteia vine ca explicaţie pentru situaţia semnalată de zeci de braşoveni care susţin că au maşinile oprite în service-uri din cauza blocajului de la Carpatica Asigurări.
    Potrivit acestora, agenţia nu efectuează plăţile cuvenite prin contractul de asigurări şi, mai mult, service-urile agreate de Carpatica au început să refuze clienţii care au încheiat poliţa la compania în cauză. Şoferii spun că se văd nevoiţi să dea în judecată compania Carpatica Asigurări dacă situaţia nu va fi remediată cât mai [cenzurat]ând. Clienţii societăţii au încercat de mai multe ori să ceară o explicaţie directorilor care se ocupă de agenţia de la Braşov, dar fără nici un rezultat, până ieri.

  7. Un bucureştean nu reuşeşte să-şi mai „recupereze” maşina din cauza unei firme de asigurări. Adrian Radu a avut ghinionul ca maşina lui, Opel, să fie serios avariată de o dubiţă Ford Tranzit, la sfârşitul anului trecut.

    Accidentul s-a petrecut în zona localităţii Bragadiru, din apropierea Capitalei, iar poliţiştii au stabilit că cel vinovat de accident era şoferul dubiţei, aşa că Adrian urma să îşi repare maşina în baza asigurării RCA pe care şoferul Fordului o avea la firma de asigurări Carpatica.

    Pentru că firma asigurătoare refuză să plătească facturile de reparaţie, care depăşesc 7.000 de lei, bucureştenul nu poate să-şi ridice maşina de la service. Motivul oficial al refuzului: devizul nu a fost întocmit conform notei de constatare privind avariile existente.

    Plimbat între service şi firma asigurătoare

    La scurt timp după accident, Adrian a început demersurile pentru a-şi repera maşina şi a mers la sediul companiei asigurătoare, însă susţine că lucrurile s-au mişcat greu de la început.

    „Mi s-a spus să revin în două zile ca să ridic procesul-verbal de constatare a daunelor. La data stabilită, m-am învoit de la serviciu ca să ajung la Carpatica, dar acolo mi s-a spus că nu a venit procesul-verbal de la Sibiu, dar să stau liniştit că în seara aceea sau a doua zi va ajunge sigur şi o să fiu sunat”, îşi aminteşte Adrian Radu.

    A mai aşteptat trei zile fără să primească vreun răspuns, aşa că a revenit la compania de asigurări, unde într-un final i s-a dat documentul. Apoi, bucureşteanul susţine că a mers la Top Speed Service pentru a-şi repara maşina, unitate recomandată chiar de Carpatica. „Aici s-a făcut o reconstatare, datată la începutul lunii februarie şi aprobată de Carpatica, întrucât maşina fusese lovită în spate şi hayonul nu se mai deschidea, iar după deschiderea forţată a acestuia, ei au găsit avarii suplimentare şi mi-au spus că ne auzim în câteva zile, timp în care o să comande piesele şi o să obţină acceptul de plată de la Carpatica Asig”, afirmă Adrian.

    Despăgubire cu 5.200 de lei mai mică decât paguba

    La mijlocul lunii februarie, maşina a fost gata, însă service-ul a refuzat să i-o dea pentru că nu primise acceptul de plată de la Carpatica. Bucureşteanul a luat de la service procesul-verbal de constatare a daunelor, factura şi devizul de materiale şi de manoperă şi s-a prezentat cu toate aceste acte la firma asigurătoare.

    „La câteva zile, am fost sunat de o femeie care mi-a spus că au aprobat ca sumă de despăgubire doar 2.000 de lei faţă de cei 7.274, 79 lei cât reprezenta factura. În concluzie, maşina este reparată şi stă în curtea service-ului, care nu mi-o eliberează până nu vin cu acceptul de plată pentru toată suma sau până nu semnez angajamentul de plată”, afirmă Adrian Radu.

    RĂSPUNSUL CARPATICA

    Nota de constatare nu corespunde cu devizul

    Reprezentanţii firmei Carpatica Asig susţin însă că diferenţa între suma solicitată de bucureştean şi cea acordată de ei rezultă din faptul că devizul întocmit de unitatea service reparatoare nu a fost aprobat de societatea lor, deoarece nu a fost întocmit conform notei de constatare privind avariile existente.

    „Societatea noastră, în calitate de asigurător, nu poate acorda o despăgubire mai mare decât cuantumul pagubei, conform Ordinului nr. 20/2008, art. 50”, mai spun reprezentanţii firmei. Pe de altă parte, reprezentanţii service-ului implicat în acest caz susţin că au de recuperat peste un miliard de lei vechi de la această firmă de asigurări şi că ei nu au umflat facturile.

    „Noi nu putem să facturăm niciun leu în plus pentru că lucrăm după nişte normative date de asigurări. Eu am auzit că firma Carpatica ar fi în incapacitate de plată şi de aceea apelează la tot felul de tertipuri ca să evite plata. Dacă firma Carpatica nu plăteşte, trebuie să plătească clientul. I-am făcut maşina şi vrem să fim plătiţi. Noi am început toate procedurile legale împotriva acestei firme”, afirmă Ionel Niculescu, directorul Top Speed Service.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


*