You are here
Home > Uncategorized > Cum sa imbunatatesti somnul

Cum sa imbunatatesti somnul

Ok, incerci sa te bagi in pat la ora regulata, faci un pic de activitate fizica inainte, renunti la cafeaua de dupamiaza si reduci consumul de alcool inainte de somn.

Ce faci insa concret cu locul de dormit ca sa imbunatatesti somnul ?

Alege salteaua potrivita. Nu exista una potrivita pentru toate conditiile (sa fie si moale sa tina si spatele drept sau sa nu transpiri noaptea ca in sauna). Ideal ar fi sa sustina spatele si sa se muleze dupa corp.

Saltelele cu arcuri sunt cele mai comune, contin intre 300 si 1000 de spire. Se zice ca cu cat mai multe cu atat mai bine. Sunt o solutie de mijloc pentru majoritatea persoanelor si au cel mai bun raport calitate pret. Sunt de preferat in cazul persoanelor supraponderale.

Saltelele din spuma cu memorie se muleaza perfect pe conturul corpului, sunt preferate in cazul durerilor articulare sau musculare. Insa problema unora cu aceste saltele este ca te incalzesti excesiv in cursul somnului, dormi agitat si eventual transpirat.

Alege asternuturile potrivite.  De preferat bumbac cu fire in tesatura intre 200 si 400. Mai dense de atat pot retine umezeala si dau senzatia de caldura excesiv. Si spalate cat mai des. Mirosul de asternuturi proaspete si curate stimuleaza somnul.

Perna. Dureri de gat, dureri de cap, amorteli, toate pot proveni de la perna neconforma. O perna buna is pastreaza forma si sustine capul in pozitia fiziologica. Daca dupa ce indoi perna in doua nu revine la pozitia initiala e timpul sa o schimbi.

Incearca zgomotul alb de la un ventilator, aer conditionat sau generat de o aplicatie pentru a acoperi eventuale sunete care te pot trezi (usi trantite, conversatii, traffic auto)

Pozitia. Dormitul pe burta duce la dureri de gat si de spate, si e cel mai putin odihnitor. Obligatoriu de folosit o perna foarte moale sau foarte subtire.

Dormitul pe spate duce la sforait si eventual la apnee de somn. De preferat o perna din spuma cu memorie pt acesta pozitie.

Dormitul pe o parte e de preferat pentru ca eviti sforaitul si durerile de spate.Pozitia fetala e cea mai buna dintre toate pozitiile laterale. De preferat pernele mari si ferme care sa mentina axul capului orizontal.

Lasă un răspuns

Top