You are here
Home > Uncategorized > Relatia varsta – somn

Relatia varsta – somn

Comparativ cu persoanele tinere, cele in varsta au nevoie de aceasi perioada de somn contrar credintei populare, adica intre 7 si 9 ore de somn pe noapte.

Insomnia e prezenta in proportie de 50-60% la persoanele trecute de 60 de ani.

Pe masura ce imbatranim ceasul intern al organismului ne face sa ne trezim inaintea soarelui si sa ne culcam seara mai devreme (advanced sleep phase syndrome). Poate fi combatut prin expunerea la soare in cursul dupamiezii pana la asfintit.

Adultii in varsta petrec mai mult timp in faza de somn superficial motiv pentru care se trezesc foarte usor. Somnul profund e faza in care organismul se repara si se reface cu energie pentru a doua zi. Faza de somn REM (miscari oculare rapide) e responsabila de vise si totodata e perioada in care creierul proceseaz informatia din ziua anterioara si o stocheaza pe termen lung.

Melatonina sau hormonul somnului e secretata in cantitati din ce in ce mai mici pe masura ce imbatranim.

Nu atipiti ziua mai mult de 20 de minute si nu dupamiaza tarziu. Dupamiaza tarziu e momentul oportun pentru activitate fizica care facuta cu cateva ore inainte de culcare ajuta la somn.

Daca nu adormi in 30 minute dupa ce te-ai bagat in pat, nu te invarti de pe o parte pe alta. Mergi in alta camera, citeste ceva, asculta muzica si mergi in pat cand simti ca ti se inchid ochii. Nu folosi televizorul, telefonul mobil sau laptopul intrucat lumina acestor device-uri e daunatoare somnului.

 

Lasă un răspuns

Top