You are here
Home > Uncategorized > Ai grija de tine, fii sanatos cu un minim efort

Ai grija de tine, fii sanatos cu un minim efort

Bea apa. 8 pahare pe zi ca regula generala, dar cine sta sa numere ? Daca nu ti-e sete iar urina e clara sau galben pai inseamna ca esti hidratat. In loc sa numeri paharele, bea un pahar de apa la fiecare masa si unul intre mese. Bea apa inainte, in timpus si dupa exercitiile fizice…

Exercitii. Chiar daca faci 10000 de pasi pe zi, daca nu ai transpirat un pic pentru ei nu e mare lucru. Intensitatea si nu cifrele e cheia. Pentru exercitiile tip cardio trebuie sa mentii o frecventa cardiaca ridicata macar 10 minute. In loc de cele 30 de minute de miscare recomandate incearca 15 minute de jogging…

Masa musculara. Macar de doua ori pe saptamana fa ceva sa iti intaresti diferite grupe de muschi. Episoade scurte de 30 de secunde de jumping jacks, flotari sau genoflexiuni cu pauze de 10 secunde intre ele aduc beneficii si pentru inima si plamane pe langa muschi.

Flexibilitate. Fa exercitii tip stretching cel putin de 2 ori de saptamana daca nu in fiecare zi pentru a imbunatatii flexibilitatea si echilibrul. Incepe usor cu incalzire pentru a nu face intindere musculara.

Consuma fibre. Majoritatea manca sub juamatate din necesarul zilnic de fibre. Ca sa suplimentezi mananca cereale integrale, orez brun, fasole, legume sau cel putin una din ele la fiecare masa.

Zahar. EVITA zaharul adaugat in mancaruri sau bauturi, evita dulciurile procesate sau bauturile carbogazoase.

Alcool. Daca nu te poti abtine limita este de 700ml de bere pe zi sau 400 ml de vin sau 2 shoturi de tarie. Asta la barbati. La femei e la jumatate.

Somn. 7 ore pe noapte. Dar pe langa numarul de ore conteaza si calitatea somnului. Incearcas a mergi la culcare la ore regulate (sunt si aplicatii pt asta) si sa te trezesti la ore fixe indiferent de zi.

 

Lasă un răspuns

Top